We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Wat vind jij van volgende ideeën voor de herinrichting van de Turnhoutsebaan?

Parkeerplaatsen op de Turnhoutsebaan

Wat houdt dit idee net in?

Wens je parkeerplaatsen langs de Turnhoutsebaan ter hoogte van de handelskern?
Geef dit idee dan jouw stem!

Heb jij een concreet voorstel op dit vlak. Laat ons dit weten via een reactie.

16
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Hoe minder parkeerplaatsen, hoe beter. Het zijn tenslotte geen kilometers die moeten gelopen worden van de parkings in de buurt? Enkel een paar plaatsen voor mindervaliden behouden. Voor de rest GROEN!
Parkeerplaatsen dienen sterk vermindert te worden.
Zo weinig mogelijk parkeergelegenheid op de baan zelf, het is al erg genoeg dat al het doorgaand verkeer daar moet getolereerd worden. Meer parkeergelegenheid buiten de kern, zonder daarvoor groen op te offeren. Eventueel verder gelegen parkeerruimtes voorzien die aansluiten op het openbaar vervoer, en wie daar gebruik van maakt belonen met een dagticket voor het (plaatselijk) openbaar vervoer, of misschien zelfs een gratis pendeldienst aanbieden.
En, nog vergeten te vermelden: voor gehandicapten moeten er juist wél meer, en goed gesitueerde parkeerplaatsen bijkomen, die mogen wel op de baan.
En wordt het trouwens niet eens hoog tijd dat er een ernstig plan gemaakt wordt om het doorgaand verkeer om te leiden???? Of wordt anders beter de handelskern verplaatst, weg van de Turnhoutsebaan, zonder dat dat dààr dan weer voor overlast zorgt????
Parkeerplaatsen blijven nodig, hoeven niet direct allemaal op de baan , maar wel voldoende aanbod in de buurt. Lijkt mij ook de wens van de handelaren
Ja die moeten blijven
voldoende parkeerplaatsen zijn nodig maar niet per se op de Turnhoutsebaan. Op de Turnhoutsebaan zouden er best wat meer mensen mogen wandelen, zo kom je misschien nog eens voorbij een etalage waar je niet aan had gedacht. Parkeren voor de winkel doe je in een retail park, niet in een dorpskern...
Graag gemarkeerde parkeerplaatsen voor gehandicapten met gehandicaptenkaart nabij winkeliers op Turnhoutsebaan zelf, nu zijn die parkeerplaatsen te ver en uit zicht. Ook de bestrating laat te wensen over. Ik verwijs naar beleid bv in Malle en omliggende gemeenten. De parking voor gehandicapten wordt daar op de Turnhoutsebaan of Antwerpsesteenweg … voorzien na een in- of uitrit van van garage, straat of pad. Zo kan men de rolstoel/rollator goed in de koffer van de wagen uitnemen en terugplaatsen. Ook vóór een stopplaats van een bus vindt men meestal voor auto gehandicapten of tussen 2 groene plaatsen bv met groen of bomen. Enz. Gezien tegenwoordig meer parkeerplaatsen met oplaadpalen worden voorzien pleit ik om meer aandacht voor minder mobiele mensen met parkeerkaart voor gehandicapten. Graag zouden wij ook, dicht bij de winkeliers parkeren om met rollator, rolstoel of steunstok gemakkelijk … dat is nu niet. Door het beleid in Schilde worden invaliden en oudere bevolking, mensen naar de supermarkten gejacht. Daar verdiend de winkelier niets aan. Het zelfde voor gepensioneerde mensen die het moeilijker hebben om met hun wagen te rijden is de Turnhoutsebaan te druk om soms snel te parkeren. Tevens kan men stellen dat het inkomensbereik van de gehandicapten niet van dien aard is dat deze ooit een electronische wagen kunnen kopen. Graag zoals in andere dorpen meer gehandicaptenplaatsen aub dicht bij de middenstand op de Turnhoutsebaan.
Ja, is noodzakelijk voor lokale winkels. Bij voorkeur parkings bijmaken in de dichte nabijheid van de Turnhoutsebaan, zodanig dat een aantal parkeerplaatsen kunnen vervangen worden door bomen.
Ja, maar tussen de parkeerplaatsen ook voldoende groen. Graag ook denken aan mindervaliden, want daar vind ik jammer genoeg niets over terug.
Parkeerplaatsen in parkingzones. Niet langs de baan
Parkeerplaatsen zijn noodzakelijk en moeten blijven! Voor de handelaars is het belangrijk dat men geen lange afstanden moeten wandelen om te gaan winkelen. Een ander probleem is nieuwe parking gelegenheden: blijkbaar wenst de gemeente de bewoners van het centrum te beroven van groen en parkeerplaatsen bouwen waar vroeger veel natuur was. Een oplossing samen met de inwoners van centrum Schilde en de handelaars lijkt mij cruciaal.
Parkeerplaatsen moeten blijven maar... er moeten ook los- en laadzones komen zodat de vrachtwagens niet meer dubbel geparkeerd moeten staan. Dit is echt een probleem en zeker 's ochtends. Maar de politie moet ook toezien dat er niet meer dubbel geparkeerd wordt want nu ... tja, waar is de politie???
Er mogen wat parkeerplaatsen verdwijnen in ruil voor parkingplaatsen iets je verder (zoals nu reeds inde Rijsblokstraat).Doe met de gewonnen ruimte iets om de straat een gezelliger karakter te geven ipv gewoon een saaie doorgangsweg te zijn. Bijvoorbeeld door bomen te voorzien. Denk aan de Leien in Antwerpen (maar dan in 't klein ;-), de combinatie van groen, doorgangsweg en winkels is daar op sommige plaatsen erg geslaagd.
Parkeerplaatsen zeker wel, maar niet noodzakelijk langs de TB zelf, toch niet het deel waar die smal is door parkeren aan beide zijden. Daar is uitstappen uit de auto een hachelijke zaak
Ja maar voorzie tussen de staanplaatsen bomen/groen.