We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Wat vind jij van volgende ideeën voor de herinrichting van de Turnhoutsebaan?

Plaats voor het openbaar vervoer, fiets- en autodeelsystemen op de Turnhoutsebaan. 

Wat houdt dit idee net in?

Vind jij dat er voldoende ruimte gemaakt moet worden voor veilige stopplaatsen voor het openbaar vervoer? Moeten er volgens jou ook vaste plaatsen worden voorbehouden voor fiets- en autodeelsystemen?
Mogen al deze diensten  worden verzameld in een centraal 'Mobipunt' aan de handelskern op de Turnhoutsebaan?
Geef dit idee dan jouw stem!

Heb jij een concreet voorstel op dit vlak. Laat ons dit weten via een reactie.

9
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Aanmelden

Reacties

Een goed uitgebouwd openbaar vervoer is een must voor een winkelstraat met ambitie. Opstapplaatsen kan gecombineerd worden met groene / blauwe rustpunten. Waarom geen lokale (bel)bus die permanent langs de Turnhoutsebaan in Schilde op- en neer rijdt. Deelfietsen zijn op z'n plaats langs de Turnhoutsebaan. Parkeerplaatsen dienen sterk verminderd te worden.
Volmondig ja op openbaar vervoer met veilige stopplaatsen, en nog meer op fiets- en autodeelsystemen. Maar geen "Mobipunt" aan de kern zelf, wel in de nabije omgeving. Dat kan perfect geïntegreerd worden in de parkeergelegenheden voor auto's die buiten de kern mogen komen. Misschien ook een stimulans inbouwen die autogebruikers aanmoedigt om zich met een deelfiets te verplaatsen tussen de winkels en de auto.
Wat denk u zelf: hoe groot zal het animo voor zo’n deel systeem in de gemeente Schilde zijn? Wie brengt er nou zijn Porsche Cayenne in een dergelijk systeem?
Deelsystemen zijn misschien deel van de toekomst, maar die plaats je toch niet op een drukke verkeersweg?
Bij voorkeur buiten het centrum.
Verwijder zwaar verkeer van de Turnhoutsebaan. In samenwerking met andere gemeenten moet het mogelijk zijn om de Turnhoutsebaan vrij te maken van vrachtwagens en zwaar verkeer.
Onmogelijk, de Turnhoutsebaan zit op de route voor uitzonderlijk verkeer. Wil je dat veranderen moet je in Brussel zijn.
De Turnhoutsebaan blijft een belangrijke verkeersader en een goede doorstroom van verkeer is absoluut vereist. Naast meer plaats voor openbaar vervoer etc. moet het verkeer "non-stop" kunnen doorgaan. Daarom, meer (voetgangers-fietsen) bruggen en zelfs tunnels voor auto's om kruispunten met stoplichten te vermijden.
Autodelen: hetzelfde als voor laadpalen: hou dit: hou die op de parkings voor langparkeren (zoals de Rijsblok). Hou de Turnhoutsebaan voor kortparkeerders Fietsdelen: in theorie ok maar gaan Schilde en deelfietsen wel samen? Als we zo stedelijk geworden zijn, kun je evengoed ijveren voor een tram naar Antwerpen...
Die plannen voor een tram zijn ook al gemaakt.