Skip to main content
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
home-page
Deel op facebook
Deel op twitter
Ontdek het thema

Participatie en klantvriendelijkheid

Gemeentehuis van de toekomst

De ambitie

We verbouwen het gemeentehuis en maken zo een administratief centrum dat klaar is voor de toekomst. Een efficiënte dienstverlening vraagt om alles onder te brengen onder één dak of op één site. Dit vermijdt ook onnodige overheadskosten. Na de verbouwing kun je ook voor de diensten van het sociaal huis en van vrije tijd terecht op het gemeentehuis. Hierdoor komen twee sites vrij die een andere invulling kunnen krijgen. 

Wat is er al gebeurd?

2020

  • In november is de studieopdracht voor het verbouwen van het gemeentehuis gegund.

2022

  • Het studiebureau heeft aangepaste ontwerpplannen opgesteld die rekening houden met de huidige trends. Alle medewerkers hebben de kans gekregen om hun feedback te geven op de plannen. Ook is er een brainstorm geweest met een externe firma om te bekijken hoe er nog meer kan ingezet worden op flexibiliteit en digitalisering van het gebouw.

2023

  • Het studiebureau heeft samen met de architect de plannen herwerkt. 
  • De politie zal na de verbouwing niet meer in het gemeentehuis zitten. 

Bijkomende informatie

<startnota nog toevoegen>

Bekijk zeker ook onze actie dienstverlening op jouw maat

Budget

Geraamde uitgaven (periode 2020 - 2023)

  • 4 800 000 euro

Effectief gespendeerd budget (tot op heden)

  • 2020: 4646,40 euro
  • 2022: 93 569,30 euro
  • 2023: 65 824 euro

Timing

Dit project loopt achter op schema. 

Ideeën uit Pop-up 💡

  • Verbouw het gemeentehuis niet, maar zet een volledig nieuw gebouw met zonnepanelen, recuperatie regenwater, verluchting, supergeïsoleerd, energieneutraal ... Gooi het oude gemeentehuis plat nadat het nieuwe klaar is en zet daar extra sociale woningen.
  • Maak van het gemeentehuis/administratief centrum een klantgericht bewonershuis/burgerhuis waar beleving centraal staat. Centraal voor de burgers, die snel richting en antwoord krijgen op hun vragen en met een blij gevoel binnen en terug buiten gaan. Beleving voor de medewerkers, die in een dynamische en moderne omgeving hun 'thuis' vinden, inspiratie vinden en bevlogen geëngageerd zich ten volle inzetten voor de klant (intern en extern).