Leer zeker ook uit de praktijk in de bestaande fietsstraten: gemaakt omdat er te snel gereden wordt, maar wie voordien netjes 50 km /u reed, ergert zich dood aan de 30 km / u en voor wie de 50 km / u te traag was blijft zich consequent niet aan de opgelegde snelheid houden.
Investeren in fietspaden is wat moet gebeuren. Maar dit vraagt infrastructuurswerken.
Investeren in opvoeding van fietsers met gebeuren, maar dit vraagt lef en doorzetting.
Of moet de automobilist nu ook al boeten in straten als de V.Frislei voor het ongepast en foutief fietsgedrag? Je moet heus geen aanbod aan fietsstraten hebben in je gemeente om toch een fietsveilige medaille te verdienen. Ga voor een consequent, maar haalbaar plan en denk verder dan de fietsstraten waarmee je eigenlijk enkel automobilist straft en fietser de kans geeft zich een 'ik mag me alles permitteren'-houding aan te praten. Denken jullie ook een speedelecs en elek fietsen die je in de bestaande fietsstraten nu al voorbij sjeezen?
Ik ga:
niet akkoord met het plan