Wat vind je van het totaalplan?
Wat vind je van het totaalplan?
We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.
Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen.
Jullie feedback:
Wat vind je van het totaalplan?
Fietsstraten verhogen zeker de veiligheid van fietsers. Let wel op met het markeren van de fietsstraat op de straat/rijbaan. Het aanbrengen van verf op de rijbaan zorgt meestal voor gladheid en dat is ook niet de bedoeling. In Antwerpen fiets ik vaak door fietsstraten maar daar wordt je door automobilisten vaak van de baan gedrukt of getoeterd. Het sensibiliseren van autobestuurders en erop toezien dat de fietsstraten worden gerespecteerd is dus zeker even belangrijk!
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Hierdoor wordt de zone 30 bv. in de Moerstraat uitgebreid. Welke maatregelen worden genomen opdat de snelheidslimiet wordt nageleefd? Het registreren van de snelheid volstaat niet.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik vind niet dat de Moerstraat een fietsstraat moet worden. Het is de enige toegang tot de wijk, het is er nu reeds vaak als automobilist moeilijk om in of uit de wijk te geraken door de vele autobussen, school-auto's... Er zijn fietspaden... Waarom de fietsers dan toelaten om de ganse straat te gebruiken???? Als je het heel veilig wil dan kun je de fietsers beter motiveren om het zandpaadje te volgen achter de weides, in't verlengde vd Oudaanstraat. Dit paadje zou je gemakkelijk kunnen verbreden zodat het een volwaardig fietspad wordt. Verder zou ik het fietspad aan de kant vh kerkhof en sportvelden ook aanleggen tot het einde vd betonbaan (waar zandweg begint). Het fietspad dus ontdubbelen zoals dit reeds is gedaan in de rest van de Moerstraat.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Als inwoner van de Frans Pauwelslei is het voor ons belangrijk dat ons huis steeds bereikbaar is met de wagen, zeker voor inwoners van de straat. Wij hebben een jong kindje dat veelal met de wagen naar de kinderopvang wordt gebracht. Wij werken beide van thuis waardoor het belangrijk is dat we steeds terug met de wagen tot onze woning kunnen geraken. Veilig verkeer voor kinderen aan school is belangrijk, maar dit zou niet ten koste mogen gaan van de huidige inwoners. Ik geloof dat er andere maatregelen mogelijk zijn die minder impact hebben op het verkeer en op de inwoners maar toch hetzelfde resultaat kunnen teweegbrengen. Bovendien zou ik willen benadrukken dat de communicatie van de gemeente niet volstaat voor dergelijke veranderingen. Inwoners zouden veel actiever geïnformeerd moeten worden over deze toch wel ingrijpende veranderingen. Het is belangrijk dat zeker de geïmpacteerden hun mening kunnen formuleren om de beslissing te beïnvloeden.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Het is nog iets te klein opgevat. Niet dat alle straten fiets- of schoolstraten moeten worden maar er ontbreken er een aantal die dringend een oplossing nodig hebben om gevaarlijk sluipverkeer naar die schoolstraten te weren: o.a. in de Petrus Bogaertslaan (tussen Schoolstraat en Kerkelei) wordt 's morgens veel te snel gereden door auto's die de Turnhoutsebaan willen vermijden. Omdat de straat smal is, durven ze zelfs gedeeltelijk het voetpad te gebruiken om een tegenligger te kruisen. En dat op een tijdstip dat er veel kinderen met de fiets en te voet zich naar school begeven.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Als je van de Oudebaan een fietsstraat gaat maken is doorgaand verkeer met de wagen bijna niet meer mogelijk. Het is nu al zo moeilijk met de wagen. Prioriteit! Doe iets aan de zeer gevaarlijke Turnhoutsebaan. Op dat zogenaamde fietspad (naam onwaardig) kan je elke keer een ongeval hebben.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik vind het een knap initiatief, een goed plan zou ook zijn om den Heuvel te verbinden met de Kempischveldweg en de Pont. Zo krijg je een mooie fietsroute naar het centrum en de scholen.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik woon op de hoek Oudebaan, Verbindingsstraat. Zo druk is dit stuk Oudebaan niet. Het stuk tussen de Klein Waterstraat en De Rest moet geen fietsstraat worden. Ik vestig uw aandacht op de zeer gevaarlijke situatie in de Dennenlaan (tussen Picardiëlaan en Brasschaatsebaan). Lijkt op een autosnelweg.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik denk dat dit een zeer goed voorstel is en dan vooral de snelheid van 30km/u. Het zou wel interessant zijn mocht een deel van het budget gebruikt worden voor de heraanleg van de voetpaden! Die zijn momenteel niet veilig vanwege losliggende tegels.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Volledig akkoord, goed plan! Mooi om de kinderen de kans te geven op een veilige manier naar school te fietsen.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Kunnen er eventueel meerdere (stukken) straat, in de buurt van een school, fietsstraat worden? Door de schoolomgeving veiliger te maken, kan je mensen motiveren om te voet of per fiets naar school te gaan.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
De moerstraat zone 30 maken is een te sterke maatregel. Er is een fietspad. Dit is de enige verbinding om uit de wijk te geraken. Een zone 30 moet in lengte beperkt blijven.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Veiligheid voor schoolgaande kinderen Minder sluipverkeer (Oudebaan)
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Wij wonen in de pater Nuyenslaan en onze 2 kleuters gaan naar Sint Ludgardis Schilde. Altijd te voet/fiets/step.In de winter is het stuk heidedreef veel te gevaarlijk. Voetgangers zijn 'onzichtbaar omdat er geen plek ik om te wandelen. Het stuk berm dat verhard is (indien er geen auto's staan geparkeerd) is onmogelijk om op te fietsen of steppen voor de kinderen (geen gelijk stuk). Auto's zijn alleen maar bezig met parkeren of plek zoeken. Op deze manier is de step van onze jongste dit jaar al stuk gereden. De auto is gewoon over het wiel gereden. Het zou trouwens veel meer mensen stimuleren om de auto thuis te laten staan, als je ziet dat mensen vaak van dichtbij komen. De veiligheid van kinderen zou MOETEN PRIMEREN aan scholen, maar hier primeert het enkel van zo dicht mogelijk tegen de school te parkeren...
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Op papier kunnen fietsstraten in sommige gevallen nuttig zijn. In de praktijk zijn deze echter zeer gevaarlijk omdat de fietsers hier gebruikt worden als snelheidsremmer. Een fietsstraat is een mooi voorbeeld van een oplossing die bedacht is door iemand die alleen eens fietst op een mooie zomerdag.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
1)i.v.m. de schoolstraten Wat doe je met de auto's die kinderen afzetten en ophalen aan de schoolpoort? Die kinderen zullen wellicht uitstappen aan het begin (of eind) van de schoolstraat. En moeten de kleuters dan alleen verder? Dat zal veel hinder veroorzaken aan het begin/eind van de schoolstraat! 2) Victor Frislei Waarom is de smalle zeer gevaarlijke bocht van 90° van de V. Frislei ook niet blauw gekleurd? De fietsstraat eindigt vlak voor de plaats waar ze heel gevaarlijk is. 3) Moerstraat Waarom is de Moerstraat vanaf de school SBSO richting begraafplaats blauw? Daar ligt een apart fietspad. De bussen rijden de andere richting uit (naar de Wijnegemsteenweg).
lees meerWat vind je van het totaalplan?