Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen

Wat vind je van het totaalplan?

Bewoners moeten altijd toegang hebben tot hun woning met een voertuig
Gael M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Graag een veilig oversteekpunt op de Van de Wervelaan. Dagelijks komen heel wat steken heel wat kinderen (te voet op met de fiets) de Van de Wervelaan over richting Vennebosstraat. Er is daar dringend nood aan een veilige oversteekplaats aangezien de Vennebosstraat uitkomt op de bocht van de Van de Wervelaan.
Birgit T.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Zeer akkoord om de fietsverkeersveiligheid in onze gemeente fors te verhogen, zowel voor scholieren/werkenden als voor recreatieve fietsers. Fietsstraten zullen daar zeker aan bijdragen (mits voldoende handhaving). Daarbij de opmerking te overwegen de Frans Pauwelslei geen schoolstraat, maar juist fietsstraat te maken. Dit zal mijns inziens meer goed doen aan het handhaven/realiseren van een veilige verkeerssituatie in dorpskern s Gravenwezel rondom start/einduur van de scholen. Tijdelijk afsluiten van de Frans Pauwelslei zal de verkeersdrukte en potentiële risico’s in omliggende straten (Veldlei, Wijnegemsteenweg, Kerkstraat) juist verhogen.
Larja D.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Hierdoor wordt de zone 30 bv. in de Moerstraat uitgebreid. Welke maatregelen worden genomen opdat de snelheidslimiet wordt nageleefd? Het registreren van de snelheid volstaat niet. 
Raymond P
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Monique F.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Mijn eerste oog op V.Frislei ; hiervan een fietsstraat maken?? Er kan nog zovéél eerst geprobeerd worden alvorens auto's 24u op 24 daar 30 km /u moeten rijden voor de 2 keer een klein uur per dag dat er veel fietsers passeren op schooldagen. Zorg voor goede straatverlichting, zorg voor een fietspad, stimuleer de veilige alternatieve routes én zorg voor opvoeding van schoolgaande fietsers/automobilisten. 'De' jeugd fietst er nu al alsof de hele straat van hen is met 4-5 naast elkaar, zichzaggend, ondertussen op hun smartphone scrollend,.. En dan de automobilisten: wie zich nu aan 50km/u rijdt zal braaf 30km/u beginnen rijden, maar zijn jullie écht overtuigd dat jullie snelheidsduivels gaan stimuleren 30km/u te beginnen rijden als ze zich al niet aan de 50km/u houden?? Ik ben akkoord dat er iets aan de fietsveiligheid kan gebeuren. Onze oudste zoon gaat zelf dagelijks met de fiets doorheen Schilde naar Schoten en uiteraard willen we allemaal dat ALLE fietsers veilig kunnen fietsen, overal! Ik zou durven hopen dat burgers de kans krijgen mee te denken over andere oplossingen die opbouwend zijn en meer kans tot slagen hebben. Het 'yes in my backyard-principe' (lees: MIJN straat moet een fietsstraat worden want ik wil rust rond mijn woning) mag geen bovenhand nemen want dan krijg je straks op dit platform haast voor elke straat in Schilde wel iemand vragende partij is er een fietsstraat van te maken (om dan achter de hoek vlot over de 50km/u te racen... ?)
S G.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Herman V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik denk dat dit een zeer  goed voorstel is en dan vooral de snelheid van 30km/u. Het zou wel interessant zijn mocht een deel van het budget gebruikt worden voor de heraanleg van de voetpaden! Die zijn momenteel niet veilig vanwege losliggende tegels. 
S. Muller
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Een veilige omgeving in de buurt van een school betekent geen auto’s in de vlakke nabijheid van de school. Een fietsstraat is geen overbodige luxe. Auto’s rijden vaak te snel in Schilde en zeker in de buurt van scholen. Er is ‘s morgens te veel autoverkeer in de Victorfrislei. Dit maak het echt niet veilig voor de schoolgaande kinderen.
Anissa M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Sommige straten zijn duidelijk gekozen om sluipverkeer af te remmen eerder dan opdat daar ook daadwerkelijk veel fietsers langs rijden. Het is ook jammer dat een deel van de gemeente blijkbaar niet van belang is want niet de volledige gemeente staat op de kaart!
Dave V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Op papier kunnen fietsstraten in sommige gevallen nuttig zijn. In de praktijk zijn deze echter zeer gevaarlijk omdat de fietsers hier gebruikt worden als snelheidsremmer. Een fietsstraat is een mooi voorbeeld van een oplossing die bedacht is door iemand die alleen eens fietst op een mooie zomerdag.
Jef V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

ik ben zeker geen vragende partij daar ik dan tijdens bepaalde uren gewoon niet tot aan mijn huis geraak en de ouders komen gewoon wat vroeger en zijn dan ter plaatse voor de hefbomen dicht gaan en vrij kunnen uitrijden , als het er toch moet komen gelieve dan het Lod De Vochtplein open te zetten langs de Kerkstraat anders gaat het parkeerchaos worden en de eigenaars een vrijgeleide geven om in- en uit te rijden heel de dag of is het de bedoeling ons uit onze huizen te krijgen en nog meer appartementen de bouwen gebruik jullie verstand en er zijn ander dingen die dringend aan vernieuwing toe zijn namelijk het voetpad voor mijn deur ik wacht al jaren dat ze dit oplossen dat er tijdens regen mijn oprit blank komt te staan en ik met vuile / natte banden mijn garage moet betreden
Tony H.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Goed begin maar mag best meer zijn, vb Den Heuvel via Kempischveldweg en De Pont tot fietspad Kasteeldreef.
Jan V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Lengte van fietsstraten moet beperkt blijven en locatie moet relevant zijn. Een fietsstraat in de Moerstraat is te lang en niet relevant (want er is een fietspad!). Hoeveel obstakels gaan er nog in de Moerstraat komen? Misschien eerst de problemen met de schoolbussen oplossen.
Hilde W.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Hubert V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Veiligheid voor schoolgaande kinderen Minder sluipverkeer (Oudebaan)
Sarah L
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

In het voorliggend plan zijn er te weinig straten in het centrum (woonstraten) opgenomen als fietsstraat (max. 30km). De straten dienen effectief ook aangelegd te worden als zone 30 en woonerf.
Eddy D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Fietsstraten verhogen zeker de veiligheid van fietsers. Let wel op met het markeren van de fietsstraat op de straat/rijbaan. Het aanbrengen van verf op de rijbaan zorgt meestal voor gladheid en dat is ook niet de bedoeling. In Antwerpen fiets ik vaak door fietsstraten maar daar wordt je door automobilisten vaak van de baan gedrukt of getoeterd. Het sensibiliseren van autobestuurders en erop toezien dat de fietsstraten worden gerespecteerd is dus zeker even belangrijk!
Guy M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is nog iets te klein opgevat. Niet dat alle straten fiets- of schoolstraten moeten worden maar er ontbreken er een aantal die dringend een oplossing nodig hebben om gevaarlijk sluipverkeer naar die schoolstraten te weren: o.a. in de Petrus Bogaertslaan (tussen Schoolstraat en Kerkelei) wordt 's morgens veel te snel gereden door auto's die de Turnhoutsebaan willen vermijden. Omdat de straat smal is, durven ze zelfs gedeeltelijk het voetpad te gebruiken om een tegenligger te kruisen. En dat op een tijdstip dat er veel kinderen met de fiets en te voet zich naar school begeven.
Luc T.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Katrien V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

De bocht waar Riemstraat en Oude Baan samenkomen en uitgeven op de Waterstraat is levensgevaarlijk voor fietsers en voetgangers, maar ook voor gemotoriseerd verkeer wegens de beperkte zichtbaarheid en op spitsuren het veelvuldig en te snel sluipverkeer.
Roeland T.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Er bestaan in de Moerstraat al meerdere hindernissen. Nu nog een fietsstraat toevoegen gaat de ergernis van de bewoners in het Zonnebos nog meer doen toenemen. Een fietsstraat voer je alleen in als er geen fietspad is en er is er één van het begin tot het einde van de Moerstraat. Het zou beter zijn om het hobbelige fietspad in het laatste deel van de Moerstraat terug aan te leggen (want inderdaad niet aangenaam om daar over te fietsen)
Anouk D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het geen goede keuze om van de Frans Pauwelslei een Schoolstraat te maken. Nergens in de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. Verklein dit stuk dan zodat je nog de mogelijkheid hebt om te parkeren op het plein. Ook is het nu al enorm druk in het dorp als het school bijna gedaan is, waardoor je door de file al te laat toekomt aan school. Deze straat dan nog eens afsluiten zorgt enkel voor meer drukte in de omgeving en bijgevolg voor meer onveilige situatie’s. De school zorgt er nu al elke dag voor dat de kinderen veilig kunnen oversteken en veilig de baan op gaan.
Iris H.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is onverantwoord hoe hard er gereden wordt in de Victor Frislei en zeker aangezien er elke dag een paar honderd kinderen fietsen. Het is ook zeer opvallend dat er heel veel fietsclubs in het weekend voorbij rijden en daarin soms zeer gevaarlijke situaties voordoen! Ik woon zelf in de straat en ik merk dat in de week soms heel hoge snelheden gereden worden en in het weekend over de vluchtheuvels gevlogen word door snelle bolides die van schoten afkomstig zijn en soms met heel jonge bestuurders, onverantwoord! Heel de buurt heeft deze ondervinding en anders mogen ze eens een uurtje of twee komen kijken op onze oprit.
Michel V.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen