Skip to main content
home-page

Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig
Populair
Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen
Fietsstraten verhogen zeker de veiligheid van fietsers. Let wel op met het markeren van de fietsstraat op de straat/rijbaan. Het aanbrengen van verf op de rijbaan zorgt meestal voor gladheid en dat is ook niet de bedoeling. In Antwerpen fiets ik vaak door fietsstraten maar daar wordt je door automobilisten vaak van de baan gedrukt of getoeterd. Het sensibiliseren van autobestuurders en erop toezien dat de fietsstraten worden gerespecteerd is dus zeker even belangrijk!
Guy M.
0 0
lees meer
Jan P.
0 0
lees meer
Goed; de straten vlak aan het school zijn gemarkeerd. Slecht; straten rond school worden in zeer beperkt straal onder handen genomen. VB Sint Ludgardis. Er wordt geen verbinding gemaakt naar de Turnhoutsebaan, wat toch minstens het geval zou moeten zijn. Deel Seringenlaan van Heidedreef tot aan Gouwberg is zeer onveilig en zeer druk tijdens start en einde vd schooluren. Dus stuk Gouwberg en Paternuyenslaan tot aan Turnhoutsebaan zou ook voorzien moeten worden. Enkel op deze manier veilig.
Michael S.
0 0
lees meer
Dit plan is volgens mij onvoldoende doordacht en een gemakkelijksoplossing (zonder investering). Wat is jullie onderbouwing. Gaat het om autoweringsstraten op te richten of een gedegen fietsplan. Je fiets niet alleen rond de school en wil de gemeente investeren in een veilig plan (voor de fietser). Dit is een gemakkelijkheidskeuze wie heeft er nagedacht over hoe bereik je bijvoorbeeld veilig de Kerk van Schilde, hoe geraak je veilig aan een school? enz... Is er gedacht over éénrichtingsverkeer in combinatie met de fiester? Wordt er rekening gehouden met de automobilist? Wat met speedpedelec verkeer? Heeft men degelijk nagedacht over de doorstroom van het autoverkeer in Schilde waardoor er massaal sluikverkeer ontstaat? Wat zijn de gevolgen van de herinrichting van de Turnhoutsebaan..wat zeggen deze plannen (is een fietspad voorzien?). Welke bouwprojecten staan er nog op til in Schilde (wordt er wel degelijk rekening mee gehouden)???? Voorbeeld project Kerkelei..mooi werk van de gemeentebestuursleden een parking voor 150 auto's voorzien en dan gaan jullie er een fietsstraat en schoolstraat van maken??? Waar zit die logica? Mijn inziens zit hier geen degelijk plan achter en zijn er veel betere en veiliger opties van fietswegen in Schilde om een gedegen plan te maken. Uiteraard zullen er ook voorstanders voor zijn want liefst in mijn straat zodat er geen verkeer door kan. Neen, maak een gedegen en VEILIG plan en hebben jullie een gedegen PA zodat die ook mee kan kijken.
Remi L.
0 0
lees meer
Hoe meer fietspaden hoe meer er gefietst wordt. Ga het nu alstublieft niet te niet doen door extra parkings aan te leggen!!! Denk aan jullie leuze "met belgerinkel naar de winkel" zoveel beter dan met de vlam in de pijp naar de bakker!!
jacques V.
0 1
lees meer
Stein T.
0 0
lees meer
Ik ben een inwoner van de Frans Pauwelslei en ben niet akkoord met het plaatsen van een schoolstraat in mijn straat. Uiteraard staat de veiligheid van kinderen aan de schoolpoort voorop. Echter ben ik van mening dat het plaatsen van een schoolstraat een ongevraagde hinder veroorzaakt voor de inwoners van de straat. Er bestaan andere manieren om een veilige schoolomgeving te creëren. Een enkelrichtingstraat? Het onmogelijk maken om je eigen straat in te rijden gedurende een bepaalde tijd van de dag kan ik niet aanvaarden. Ik ben mama van een zoontje dat op regelmatige basis met de wagen naar de kinderopvang moet worden gebracht. Daarnaast werk ik van thuis uit. In de optiek van een schoolstraat ben ik na het wegbrengen van mijn zoontje niet meer in staat mijn eigen woning te bereiken. Ik ben van mening dat je als bewoner van een straat steeds het recht moet hebben om met je wagen je eigen woning te kunnen bereiken. Ik wens mijn dag flexibel te kunnen invullen zonder rekening te moeten houden met een sluiting van de straat in mijn achterhoofd. Daarnaast wens ik ook aan te geven dat de communicatie over deze verandering aan de buurtbewoners echt wel beter kon door de gemeente Schilde. Inwoners van een straat die opgenomen staat als schoolstraat zouden op z'n minst een persoonlijk schrijven mogen ontvangen in de brievenbus. Gezien zij dagelijks getroffen zullen worden door deze verandering, is hun mening zeker van belang.
Karen C.
0 0
lees meer
Zeer akkoord om de fietsverkeersveiligheid in onze gemeente fors te verhogen, zowel voor scholieren/werkenden als voor recreatieve fietsers. Fietsstraten zullen daar zeker aan bijdragen (mits voldoende handhaving). Daarbij de opmerking te overwegen de Frans Pauwelslei geen schoolstraat, maar juist fietsstraat te maken. Dit zal mijns inziens meer goed doen aan het handhaven/realiseren van een veilige verkeerssituatie in dorpskern s Gravenwezel rondom start/einduur van de scholen. Tijdelijk afsluiten van de Frans Pauwelslei zal de verkeersdrukte en potentiële risico’s in omliggende straten (Veldlei, Wijnegemsteenweg, Kerkstraat) juist verhogen.
Larja d.
0 1
lees meer
Vanessa V.
0 0
lees meer
Kunnen er eventueel meerdere (stukken) straat, in de buurt van een school, fietsstraat worden? Door de schoolomgeving veiliger te maken, kan je mensen motiveren om te voet of per fiets naar school te gaan.
ingrid V.
0 0
lees meer
Alles akkoord behalve het stuk langs de Turnhoutsebaan.
Fung Chuen C
0 0
lees meer
De moerstraat zone 30 maken is een te sterke maatregel. Er is een fietspad. Dit is de enige verbinding om uit de wijk te geraken. Een zone 30 moet in lengte beperkt blijven.
steven R.
0 0
lees meer
Ik ga absoluut niet akkoord met het voorstel mbt. "de Oudaen". De bestaande toestand met behoud van de "werfweg Costermans" bevordert de veiligheid van de schoolgemeenschap en de Kloostergemeenschap. De verkeersstromen zijn GESCHEIDEN!!!!!!!! en bijgevolg veel veiliger Het afschaffen van de "werfweg" zoals voorzien in het plan perst alle verkeersstromen samen op de "oude" Oudaen. Het toepssen van een "schoolstraat" brengt niets bij aan de veiligheid van de gebruikers. Die gebruikers zijn de kinderen en schoolgaande jeugd, het schoolpersoneel, de kloostergemeenschap en de bewoners van Oudaen 72. Ik heb jullie een afzonderlijke mail gestuurd enige dagen geleden met een volledig betoog. Mijn huidige mail is er een bevestiging van. Ik vrees alleen dat de tijd die er overblijft niet zal toelaten om een goede oplossing te vinden. Laat mij dan toch hopen. Hoogachtend Christian LEUS
Christiaan L.
0 0
lees meer
ik ben zeker geen vragende partij daar ik dan tijdens bepaalde uren gewoon niet tot aan mijn huis geraak en de ouders komen gewoon wat vroeger en zijn dan ter plaatse voor de hefbomen dicht gaan en vrij kunnen uitrijden , als het er toch moet komen gelieve dan het Lod De Vochtplein open te zetten langs de Kerkstraat anders gaat het parkeerchaos worden en de eigenaars een vrijgeleide geven om in- en uit te rijden heel de dag of is het de bedoeling ons uit onze huizen te krijgen en nog meer appartementen de bouwen gebruik jullie verstand en er zijn ander dingen die dringend aan vernieuwing toe zijn namelijk het voetpad voor mijn deur ik wacht al jaren dat ze dit oplossen dat er tijdens regen mijn oprit blank komt te staan en ik met vuile / natte banden mijn garage moet betreden
Tony H.
0 0
lees meer
Fietsstraten roepen alleen maar agressie & frustraties op, en helpen niet voor de veiligheid. Een appart fatsoenlijk fietspad is een veel beter idee.
Alex F.
0 1
lees meer
Is een goed plan, maar het mag veel verder gaan. De gemeente mag best wat moediger zijn en veel meer straten fietstraten maken. Eigenlijk komt elke niet-gewestelijke straat in aanmerking om fietsstraat te zijn, mits enkele uitzonderingen.
Sam K.
0 2
lees meer
Leer zeker ook uit de praktijk in de bestaande fietsstraten: gemaakt omdat er te snel gereden wordt, maar wie voordien netjes 50 km /u reed, ergert zich dood aan de 30 km / u en voor wie de 50 km / u te traag was blijft zich consequent niet aan de opgelegde snelheid houden. Investeren in fietspaden is wat moet gebeuren. Maar dit vraagt infrastructuurswerken. Investeren in opvoeding van fietsers met gebeuren, maar dit vraagt lef en doorzetting. Of moet de automobilist nu ook al boeten in straten als de V.Frislei voor het ongepast en foutief fietsgedrag? Je moet heus geen aanbod aan fietsstraten hebben in je gemeente om toch een fietsveilige medaille te verdienen. Ga voor een consequent, maar haalbaar plan en denk verder dan de fietsstraten waarmee je eigenlijk enkel automobilist straft en fietser de kans geeft zich een 'ik mag me alles permitteren'-houding aan te praten. Denken jullie ook een speedelecs en elek fietsen die je in de bestaande fietsstraten nu al voorbij sjeezen?
t k.
0 0
lees meer
Dit plan draagt er niet toe bij om de fietsers op aangelegde fietspaden te gebruiken en verkeersregels na te leven . In het deel van de Moerstraat van het plan gebruiken geen 20% het aangelegde fietspad .Ze rijden met vier naast elkaar en bij een reactie van de automobilist gaat de vinger omhoog . Rijden tikkend met gsm of iphone in de hand , zonder handen , zonder lichten in het donker etc . Verkeersles en politiecontrole voor en na schooltijd is eerst nodig . Deze jongelui zijn de automobilisten van de toekomst .
willy d.
0 1
lees meer
De fietsstraten moeten met elkaar verbonden zijn. Dat is in dit plan niet zo. Maak er een grote driehoek van die langs en naast de Turnhoutsebaan gaat en de beide dorpskernen verbindt. 
Walter VDV
0 0
lees meer
Bewoners van een Schoolstraat moeten ten alle tijde op hun oprit kunnen en regels voor schoolstraat mogen niet in het weekend en vakantie gelden
Gael M.
0 0
lees meer
Gael M.
0 0
lees meer
Terechte en goed doordachte keuzes
Peter G.
0 0
lees meer
Deels geen zin
Guido v.
0 0
lees meer
Het is eindelijk een start in de goede richting en het focust nu op de meest kwetsbare plekken in de gemeente. Het mag hierbij wel niet stoppen maar het moet het begin zijn van een groter geheel.
Patrick A.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen