We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen

Wat vind je van het totaalplan?

Kunnen er eventueel meerdere (stukken) straat, in de buurt van een school, fietsstraat worden? Door de schoolomgeving veiliger te maken, kan je mensen motiveren om te voet of per fiets naar school te gaan.
Ingrid V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Robbert M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het wordt tijd dat koning auto eindelijk van zijn troon wordt afgezet en dat zwakke weggebruikers en duurzame transportmiddelen meer respect en ruimte krijgen.
Koen V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het een goed idee fietsstraten in onze gemeente te voorzien. Echter als zelfstandige met personeel, wonende en met zetel in een straat waarvan u een schoolstraat wenst te maken, kan ik niet akkoord gaan met het afsluiten ervan bij het begin en/of het einde van de schooldag. Vriendelijke groeten, Eric Simons Frans Pauwelslei 26
Eric S.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Paul R.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het geen goede keuze om van de Frans Pauwelslei een Schoolstraat te maken. Nergens in de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. Verklein dit stuk dan zodat je nog de mogelijkheid hebt om te parkeren op het plein. Ook is het nu al enorm druk in het dorp als het school bijna gedaan is, waardoor je door de file al te laat toekomt aan school. Deze straat dan nog eens afsluiten zorgt enkel voor meer drukte in de omgeving en bijgevolg voor meer onveilige situatie’s. De school zorgt er nu al elke dag voor dat de kinderen veilig kunnen oversteken en veilig de baan op gaan.
Iris H.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Jan P.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Leer zeker ook uit de praktijk in de bestaande fietsstraten: gemaakt omdat er te snel gereden wordt, maar wie voordien netjes 50 km /u reed, ergert zich dood aan de 30 km / u en voor wie de 50 km / u te traag was blijft zich consequent niet aan de opgelegde snelheid houden. Investeren in fietspaden is wat moet gebeuren. Maar dit vraagt infrastructuurswerken. Investeren in opvoeding van fietsers met gebeuren, maar dit vraagt lef en doorzetting. Of moet de automobilist nu ook al boeten in straten als de V.Frislei voor het ongepast en foutief fietsgedrag? Je moet heus geen aanbod aan fietsstraten hebben in je gemeente om toch een fietsveilige medaille te verdienen. Ga voor een consequent, maar haalbaar plan en denk verder dan de fietsstraten waarmee je eigenlijk enkel automobilist straft en fietser de kans geeft zich een 'ik mag me alles permitteren'-houding aan te praten. Denken jullie ook een speedelecs en elek fietsen die je in de bestaande fietsstraten nu al voorbij sjeezen?
T K.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Mooi initiatief. Ook de Seringenlaan zou op zijn minst fietsstraat moeten worden. Het is niet duidelijk uit het voorgestelde plan - het lijkt heel belangrijk dat al deze straten enkelrichting zijn. Op lange termijn, lijkt het mooi om alle straten, bv. van Hof ter Linden enkelrichting te maken. Als we over het verkeer in onze gemeente nadenken, zou het mooi zijn om op heel lange termijn te denken: hoe zouden we willen dat onze gemeente er binnen 20-50-100 jaar uitziet. Ik denk dat het dan veel makkelijker in te beelden is dat de meeste straten in woonwijken enkelrichting en fietsstraat zijn. Het concept fietsstraat is mooi - maar de enige echte oplossing is fysiek de rijbaan versmallen - en een afgescheiden fietspad / voetpad organiseren - het is niet realistisch om te verwachten dat autobestuurders zich zonder die fysieke ingrepen aan 30 km/h zullen houden. Heel hartelijk dank om dit te lanceren en uit te voeren!
Michaël B.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Moerstraat tussen MPI en bos als fietsstraat heeft geen zin. Er is een fietspad en heel beperkte tijd fietsers, ik vrees dat automobilisten daarna in de Dreef van Zonnebos extra hard gaan rijden om de verloren tijd in te halen. Dit stuk Moerstraat is nooit een probleem geweest.
Sieglinde M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Terechte en goed doordachte keuzes
Peter G.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

De Petrus Bogaertlaan zou toegevoegd moeten worden. Met autos in 2 richtingen en fietsers tussen de werf en kerkelei is dit echt wachten op een dodelijk ongeluk. Eenvoudig op te lossen door Petrus Bogaert 1 richting te maken richting kerkelei en leopold gabrielslaan eenrichtingsverkeer richting schoolstraat.
Thomas D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

fietsstraten helpen enkel als de auto echt niet kan passeren. Anders krijg je nog meer gevaarlijke situaties. Denkt u dat een auto achter een gezin met kleine kinderen dat tegen 12 km/u fietst blijft rijden als er plaats is om voorbij te steken? Mij lijkt het beter voor de fietsers én auto's om zowel Oudebaan, Kerkelei en Veldlei enkel richting te maken . De baan in de helft te doen, 1 helft voor de auto's in 1 richting en 1 helft een degelijk fietspad in 2 richtingen. Dan is de fietser veilig en zijn er minder conflict situaties, ook voor auto's. Maak ook het kruispunt De Rest / Turnhoutsebaan terug open. Door dit af te sluiten, is er nu veel meer sluipverkeer. Vele auto's kunnen nu ook niet anders. Stel dat je voor zo'n éénrichtingsverkeer zou kiezen: maak een proefproject voor een half jaar of een jaar met bv betonnen blokken. En luister dan naar de omwonenden. Nu zullen veel mensen tegen zijn omdat iets anders altijd tegenstand geeft. Maar wetende dat iets mogelijk maar tijdelijk is, geeft meer good will. En ik vermoed dat elk gezin met kinderen tevreden gaat zijn, eens ze het gewend zijn. En het zijn toch vooral die gezinnen die we moeten houden, wil de gemeente een toekomst hebben?
Hilde V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit is een heel mooi begin. Gezien de mobiliteit in Schilde, zouden straten als de Schoolstraat en Brasschaatsebaan hier ook in meegenomen moeten worden. Het zou de veiligheid en mobiliteit ten gunste komen. Het zal ook mensen aansporen om meer te fiets te nemen
An H.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit is eindelijk een eerste stap die al veel te lang op zich heeft laten wachten. De auto is in Schilde heer en meester en daar moet dringend iets aan veranderen. Ik ben slechts deels akkoord met het plan aangezien er nog heel wat belangrijke straten ontbreken. Een straat waarin zich een ingangspoort naar een school bevindt, zou toch altijd een schoolstraat moeten worden?! Zeker wanneer het om kleutertjes gaat, zoals de Kleinveldweg. Ook de omliggende straten waar veel fietsertjes, steppers en voetgangers richting de school gaan, moeten fietsstraten worden. Nu moeten zij vaak wijken voor auto's, die snel even voorbij steken soms zelfs aan veel te hoge snelheid. Wanneer de fietsstraten zijn ingevoerd, lijkt het mij zeer belangrijk om hier regelmatig controles uit te voeren. Graag haal ik hier ineens aan dat de Turnhoutsebaan ook een heikel punt blijft. Oversteken aan het kruispunt met de Brasschaatsebaan is levensgevaarlijk. Auto's draaien vaak nog snel af, waarbij ze geen rekening houden met overstekers. Volledige circulatie moet in kaart gebracht worden om een veilige verkeerssituatie te creëren.
Liese V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Katrien V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Schoolstraat in de buurt van de Werf vanaf frituur tot kerk. Eugeen Diekxlaan,Klein Veldweg, Lindestraat. Kortom straten waar jeugd circuleert.
Geert D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Zeer goed iniatief zeker voor de schoolstraten. De fietsstraten zijn ook een goed idee maar volgens mij gaat dit niet ver genoeg om de veiligheid van de zwakke weggebruikers te garanderen. Ik ben voor een algemene snelheidsbeperking van 30 km per uur in de bebouwde kom. Daar kan je dan zeker de voorgestelde fietsstraten aan toevoegen.
Manu T.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

De meerwaarde van een schoolstraat ontgaat me. Waarom niet enkel werken met fietsstraten? Je krijgt een kakofonie van reglementering. Bovendien verschuif je het probleem met een schoolstraat, want er gaan heus niet meer kinderen met de fiets komen. Tenslotte zorg je ook voor problemen voor de middenstanders/vrije beroepen in die straten. Fietsstraat kan, maar schoolstraat lijkt me een brug te ver.
Paul M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Stein T.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Wijk kleine landeigendom volledig 30 km/uur Met nodige maatregelen om dit mogelijk te maken. Laterale weg naast turnhoutsebaan zou fietsstraat moeten zijn. Deze is veel te smal voor fietser/wandelaar en auto samen. En er komt steeds meer verkeer (dokterspraktijk, witgeel kruis, en nu ook nog uitrit nieuwe appartementen. De wijk als woonerf zou top zijn !2 scholen en veel verjonging bij bewoners en dus kleine kinderen.
Monique F.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

te weinig aansluitende stukken
Liliane L.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Hubert V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het voorstel om van de Moerstraat een fietsstraat te maken lijkt me helemaal niet logisch op gebied van veiligheid. Er is op het voorgestelde traject een van de rijbaan gescheiden fietspad beschikbaar. Waarom ga je daar fietsers nu terug mengen tussen het autoverkeer? Schrap dit voorstel maar van het plan.
Daniel D.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen