We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen

Wat vind je van het totaalplan?

ik ben zeker geen vragende partij daar ik dan tijdens bepaalde uren gewoon niet tot aan mijn huis geraak en de ouders komen gewoon wat vroeger en zijn dan ter plaatse voor de hefbomen dicht gaan en vrij kunnen uitrijden , als het er toch moet komen gelieve dan het Lod De Vochtplein open te zetten langs de Kerkstraat anders gaat het parkeerchaos worden en de eigenaars een vrijgeleide geven om in- en uit te rijden heel de dag of is het de bedoeling ons uit onze huizen te krijgen en nog meer appartementen de bouwen gebruik jullie verstand en er zijn ander dingen die dringend aan vernieuwing toe zijn namelijk het voetpad voor mijn deur ik wacht al jaren dat ze dit oplossen dat er tijdens regen mijn oprit blank komt te staan en ik met vuile / natte banden mijn garage moet betreden
Tony H.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Deels geen zin
Guido V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

De meerwaarde van een schoolstraat ontgaat me. Waarom niet enkel werken met fietsstraten? Je krijgt een kakofonie van reglementering. Bovendien verschuif je het probleem met een schoolstraat, want er gaan heus niet meer kinderen met de fiets komen. Tenslotte zorg je ook voor problemen voor de middenstanders/vrije beroepen in die straten. Fietsstraat kan, maar schoolstraat lijkt me een brug te ver.
Paul M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik woon en heb een zaak in de Frans Pauwelslei, als die afgesloten wordt, kunnen klanten en leveranciers niet bij mij geraken. Krijg ik dan compensatie van de gemeente?? Voor alle duidelijkheid, ik hou ook van een veilig verkeer. Buiten het feit dat ik persoonlijk schade zal lijden als mijn straat schoolstraat wordt, heb ik toch enkele opmerkingen: 1/ als de straat afgesloten wordt (Pauwelslei en Oudaan), dan zal er in de praktijk 2 dingen gebeuren: de ouders komen ofwel net voor het afsluiten van de straat al parkeren en wachten in de straat, wat dus niet minder verkeer zal geven als de kinderen de school verlaten ofwel gaan ze wachten in omliggende straten wat daar de overlast zal doen toenemen. Ik zie al jaren dat het drukste en meest onveilige moment in mijn straat zich situeert als de school uit is. Ik denk dat veel meer moet ingezet worden op sensibilisering aan de ouders; kom uw kinderen halen te voet of met de fiets, dan zijn er automatisch veel minder wagens; de gemeente moet zorgen voor veilige voetpaden die deftig en stabiel zijn (wat nu helemaal NIET het geval is), waarbij bewoners moeten zorgen dat hagen/bomen of struiken het zicht en de doorgang niet beperken en als tenslotte iedereen zich beetje aan verkeersreglementen zou houden , zou het ook veilig zijn , dus niet parkeren op voetpad of voor opritten... Tenslotte vind ik het ook niet correct dat de bewoners van de straat moeten boeten voor deze situaties. Ik wil het altijd ter plaatse toelichten .
Marc V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Lengte van fietsstraten moet beperkt blijven en locatie moet relevant zijn. Een fietsstraat in de Moerstraat is te lang en niet relevant (want er is een fietspad!). Hoeveel obstakels gaan er nog in de Moerstraat komen? Misschien eerst de problemen met de schoolbussen oplossen.
Hilde W.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit alles kan de gemeente Schilde alleen maar een meerwaarde betekenen.
Michel V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Wij wonen in de pater Nuyenslaan en onze 2 kleuters gaan naar Sint Ludgardis Schilde. Altijd te voet/fiets/step.In de winter is het stuk heidedreef veel te gevaarlijk. Voetgangers zijn 'onzichtbaar omdat er geen plek ik om te wandelen. Het stuk berm dat verhard is (indien er geen auto's staan geparkeerd) is onmogelijk om op te fietsen of steppen voor de kinderen (geen gelijk stuk). Auto's zijn alleen maar bezig met parkeren of plek zoeken. Op deze manier is de step van onze jongste dit jaar al stuk gereden. De auto is gewoon over het wiel gereden. Het zou trouwens veel meer mensen stimuleren om de auto thuis te laten staan, als je ziet dat mensen vaak van dichtbij komen. De veiligheid van kinderen zou MOETEN PRIMEREN aan scholen, maar hier primeert het enkel van zo dicht mogelijk tegen de school te parkeren...
Isabeau M.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit plan is volgens mij onvoldoende doordacht en een gemakkelijksoplossing (zonder investering). Wat is jullie onderbouwing. Gaat het om autoweringsstraten op te richten of een gedegen fietsplan. Je fiets niet alleen rond de school en wil de gemeente investeren in een veilig plan (voor de fietser). Dit is een gemakkelijkheidskeuze wie heeft er nagedacht over hoe bereik je bijvoorbeeld veilig de Kerk van Schilde, hoe geraak je veilig aan een school? enz... Is er gedacht over éénrichtingsverkeer in combinatie met de fiester? Wordt er rekening gehouden met de automobilist? Wat met speedpedelec verkeer? Heeft men degelijk nagedacht over de doorstroom van het autoverkeer in Schilde waardoor er massaal sluikverkeer ontstaat? Wat zijn de gevolgen van de herinrichting van de Turnhoutsebaan..wat zeggen deze plannen (is een fietspad voorzien?). Welke bouwprojecten staan er nog op til in Schilde (wordt er wel degelijk rekening mee gehouden)???? Voorbeeld project Kerkelei..mooi werk van de gemeentebestuursleden een parking voor 150 auto's voorzien en dan gaan jullie er een fietsstraat en schoolstraat van maken??? Waar zit die logica? Mijn inziens zit hier geen degelijk plan achter en zijn er veel betere en veiliger opties van fietswegen in Schilde om een gedegen plan te maken. Uiteraard zullen er ook voorstanders voor zijn want liefst in mijn straat zodat er geen verkeer door kan. Neen, maak een gedegen en VEILIG plan en hebben jullie een gedegen PA zodat die ook mee kan kijken.
Remi L.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het geen goede keuze om van de Frans Pauwelslei een Schoolstraat te maken. Nergens in de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. Verklein dit stuk dan zodat je nog de mogelijkheid hebt om te parkeren op het plein. Ook is het nu al enorm druk in het dorp als het school bijna gedaan is, waardoor je door de file al te laat toekomt aan school. Deze straat dan nog eens afsluiten zorgt enkel voor meer drukte in de omgeving en bijgevolg voor meer onveilige situatie’s. De school zorgt er nu al elke dag voor dat de kinderen veilig kunnen oversteken en veilig de baan op gaan.
Iris H.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit is eindelijk een eerste stap die al veel te lang op zich heeft laten wachten. De auto is in Schilde heer en meester en daar moet dringend iets aan veranderen. Ik ben slechts deels akkoord met het plan aangezien er nog heel wat belangrijke straten ontbreken. Een straat waarin zich een ingangspoort naar een school bevindt, zou toch altijd een schoolstraat moeten worden?! Zeker wanneer het om kleutertjes gaat, zoals de Kleinveldweg. Ook de omliggende straten waar veel fietsertjes, steppers en voetgangers richting de school gaan, moeten fietsstraten worden. Nu moeten zij vaak wijken voor auto's, die snel even voorbij steken soms zelfs aan veel te hoge snelheid. Wanneer de fietsstraten zijn ingevoerd, lijkt het mij zeer belangrijk om hier regelmatig controles uit te voeren. Graag haal ik hier ineens aan dat de Turnhoutsebaan ook een heikel punt blijft. Oversteken aan het kruispunt met de Brasschaatsebaan is levensgevaarlijk. Auto's draaien vaak nog snel af, waarbij ze geen rekening houden met overstekers. Volledige circulatie moet in kaart gebracht worden om een veilige verkeerssituatie te creëren.
Liese V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

er is nood aan fietsstraten in heel de dorpskern van Schilde. In dit voorstel is het enkel een aanzet met een 4tal fietsstraten. Uitbreiding daarvan is nodig. Ik zie meermaals per week vrachtwagens jonge fietsers inhalen, auto's tijdens einduren van de school fietsers inhalen, ... Het is om wakker van te liggen als je bedenkt dat je je kinderen zelfstandig naar school laat gaan. Nood aan fietsstraten: Waterlaatstraat, Petrus Bogaertslaan, Eugeen Dierckxlaan, Klein Veldweg, Kwekerijstraat, Lindestraat, Frans De Beuckelaarstraat, Wisselstraat, Schoolstraat en Dorpsstraat.
Sabine V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Willy D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Mooi initiatief. Ook de Seringenlaan zou op zijn minst fietsstraat moeten worden. Het is niet duidelijk uit het voorgestelde plan - het lijkt heel belangrijk dat al deze straten enkelrichting zijn. Op lange termijn, lijkt het mooi om alle straten, bv. van Hof ter Linden enkelrichting te maken. Als we over het verkeer in onze gemeente nadenken, zou het mooi zijn om op heel lange termijn te denken: hoe zouden we willen dat onze gemeente er binnen 20-50-100 jaar uitziet. Ik denk dat het dan veel makkelijker in te beelden is dat de meeste straten in woonwijken enkelrichting en fietsstraat zijn. Het concept fietsstraat is mooi - maar de enige echte oplossing is fysiek de rijbaan versmallen - en een afgescheiden fietspad / voetpad organiseren - het is niet realistisch om te verwachten dat autobestuurders zich zonder die fysieke ingrepen aan 30 km/h zullen houden. Heel hartelijk dank om dit te lanceren en uit te voeren!
Michaël B.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Moerstraat tussen MPI en bos als fietsstraat heeft geen zin. Er is een fietspad en heel beperkte tijd fietsers, ik vrees dat automobilisten daarna in de Dreef van Zonnebos extra hard gaan rijden om de verloren tijd in te halen. Dit stuk Moerstraat is nooit een probleem geweest.
Sieglinde M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik ben een inwoner van de Frans Pauwelslei en ben niet akkoord met het plaatsen van een schoolstraat in mijn straat. Uiteraard staat de veiligheid van kinderen aan de schoolpoort voorop. Echter ben ik van mening dat het plaatsen van een schoolstraat een ongevraagde hinder veroorzaakt voor de inwoners van de straat. Er bestaan andere manieren om een veilige schoolomgeving te creëren. Een enkelrichtingstraat? Het onmogelijk maken om je eigen straat in te rijden gedurende een bepaalde tijd van de dag kan ik niet aanvaarden. Ik ben mama van een zoontje dat op regelmatige basis met de wagen naar de kinderopvang moet worden gebracht. Daarnaast werk ik van thuis uit. In de optiek van een schoolstraat ben ik na het wegbrengen van mijn zoontje niet meer in staat mijn eigen woning te bereiken. Ik ben van mening dat je als bewoner van een straat steeds het recht moet hebben om met je wagen je eigen woning te kunnen bereiken. Ik wens mijn dag flexibel te kunnen invullen zonder rekening te moeten houden met een sluiting van de straat in mijn achterhoofd. Daarnaast wens ik ook aan te geven dat de communicatie over deze verandering aan de buurtbewoners echt wel beter kon door de gemeente Schilde. Inwoners van een straat die opgenomen staat als schoolstraat zouden op z'n minst een persoonlijk schrijven mogen ontvangen in de brievenbus. Gezien zij dagelijks getroffen zullen worden door deze verandering, is hun mening zeker van belang.
Karen C.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Zeer akkoord om de fietsverkeersveiligheid in onze gemeente fors te verhogen, zowel voor scholieren/werkenden als voor recreatieve fietsers. Fietsstraten zullen daar zeker aan bijdragen (mits voldoende handhaving). Daarbij de opmerking te overwegen de Frans Pauwelslei geen schoolstraat, maar juist fietsstraat te maken. Dit zal mijns inziens meer goed doen aan het handhaven/realiseren van een veilige verkeerssituatie in dorpskern s Gravenwezel rondom start/einduur van de scholen. Tijdelijk afsluiten van de Frans Pauwelslei zal de verkeersdrukte en potentiële risico’s in omliggende straten (Veldlei, Wijnegemsteenweg, Kerkstraat) juist verhogen.
Larja D.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het een goed idee fietsstraten in onze gemeente te voorzien. Echter als zelfstandige met personeel, wonende en met zetel in een straat waarvan u een schoolstraat wenst te maken, kan ik niet akkoord gaan met het afsluiten ervan bij het begin en/of het einde van de schooldag. Vriendelijke groeten, Eric Simons Frans Pauwelslei 26
Eric S.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

In het voorliggend plan zijn er te weinig straten in het centrum (woonstraten) opgenomen als fietsstraat (max. 30km). De straten dienen effectief ook aangelegd te worden als zone 30 en woonerf.
Eddy D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Er bestaan in de Moerstraat al meerdere hindernissen. Nu nog een fietsstraat toevoegen gaat de ergernis van de bewoners in het Zonnebos nog meer doen toenemen. Een fietsstraat voer je alleen in als er geen fietspad is en er is er één van het begin tot het einde van de Moerstraat. Het zou beter zijn om het hobbelige fietspad in het laatste deel van de Moerstraat terug aan te leggen (want inderdaad niet aangenaam om daar over te fietsen)
Anouk D.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Stuk fietsstraat in de Heidedreef laten starten ter hoogte van de verkeersdrempel (en niet daarvoor), dan is het voor alle weggebruikers duidelijk en consistent.
Rudi V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Is een goed plan, maar het mag veel verder gaan. De gemeente mag best wat moediger zijn en veel meer straten fietstraten maken. Eigenlijk komt elke niet-gewestelijke straat in aanmerking om fietsstraat te zijn, mits enkele uitzonderingen.
Sam K.
0 2
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik woon in frans Pauwelslei en ik ben het ermee eens dat de kinderen veilig naar school moeten kunnen. Maar ik denk niet dat onze straat het grootste probleem is, want kinderen worden met de rij van de school naar Veldelei gebracht en van daaruit vertrekken ze naar hun huizen. Ik kan het begrijpen als je de straat wilt afsluiten voor druk verkeer (wat ook niet gebeurt) maar ik begrijp niet waarom WIJ als inwoners niet in onze eigen straat mogen komen na schooltijd. Wij zijn hier niet het gevaar
Rocio A.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ingrid J.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik woon op de hoek Oudebaan, Verbindingsstraat. Zo druk is dit stuk Oudebaan niet. Het stuk tussen de Klein Waterstraat en De Rest moet geen fietsstraat worden. Ik vestig uw aandacht op de zeer gevaarlijke situatie in de Dennenlaan (tussen Picardiëlaan en Brasschaatsebaan). Lijkt op een autosnelweg.
Monique H
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 106 bijdragen