.png)
Wat vind je van het totaalplan?
Wat vind je van het totaalplan?
We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.
Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen.
Jullie feedback:
Wat vind je van het totaalplan?
Het is een begin. Er is dringend nood aan een aanpak van de mobiliteit voor de zwakke/jonge gebruikers, want dat staat reeds lang onder zware druk. De ligging van de aangeduide fietsstraten is te onsamenhangend. Alle straten in het centrum dienen als fietsstraat / zone 30 aangelegd te worden.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik vind niet dat de Moerstraat een fietsstraat moet worden. Het is de enige toegang tot de wijk, het is er nu reeds vaak als automobilist moeilijk om in of uit de wijk te geraken door de vele autobussen, school-auto's... Er zijn fietspaden... Waarom de fietsers dan toelaten om de ganse straat te gebruiken???? Als je het heel veilig wil dan kun je de fietsers beter motiveren om het zandpaadje te volgen achter de weides, in't verlengde vd Oudaanstraat. Dit paadje zou je gemakkelijk kunnen verbreden zodat het een volwaardig fietspad wordt. Verder zou ik het fietspad aan de kant vh kerkhof en sportvelden ook aanleggen tot het einde vd betonbaan (waar zandweg begint). Het fietspad dus ontdubbelen zoals dit reeds is gedaan in de rest van de Moerstraat.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
er is nood aan fietsstraten in heel de dorpskern van Schilde. In dit voorstel is het enkel een aanzet met een 4tal fietsstraten. Uitbreiding daarvan is nodig. Ik zie meermaals per week vrachtwagens jonge fietsers inhalen, auto's tijdens einduren van de school fietsers inhalen, ... Het is om wakker van te liggen als je bedenkt dat je je kinderen zelfstandig naar school laat gaan. Nood aan fietsstraten: Waterlaatstraat, Petrus Bogaertslaan, Eugeen Dierckxlaan, Klein Veldweg, Kwekerijstraat, Lindestraat, Frans De Beuckelaarstraat, Wisselstraat, Schoolstraat en Dorpsstraat.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Volledig akkoord, goed plan! Mooi om de kinderen de kans te geven op een veilige manier naar school te fietsen.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Dit alles kan de gemeente Schilde alleen maar een meerwaarde betekenen.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Waarom krijgen fietsstraten geen aparte fietspaden? Ik lees dat fietsers en auto's de rijbaan delen wat zeker niet de veiligste keuze is. Mijn kinderen steppen dagelijks door de Heidedreef (verlengde Lijsterbeslaan) waar het overvol is met passerende auto's, er zijn reeds ongelukken gebeurt. Dit is een mooi initiatief van de gemeente om de verkeersveiligheid rond scholen te verbeteren maar beetje onbegrijpelijk dat de zwakke weggebruiker (wandelaar, stepper, fietser) geen aparte rijstrook krijgt.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Goed dat er wordt gewekt aan fietsstraten en schoolstraten maar het fietspad op de Turnhoutsebaan dat tenslotte onze gemeente doorkruist is in zo een erbarmelijke staat dat de benaming mountainbikepad meer op zijn plaats zou zijn. Het kan toch zo geen grote investering zijn om de oneffenheden uit de bestrating te halen en een duidelijke lijn te schilderen zodat ook de wandelaars weten dat er een fietspad is.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Moerstraat tussen MPI en bos als fietsstraat heeft geen zin. Er is een fietspad en heel beperkte tijd fietsers, ik vrees dat automobilisten daarna in de Dreef van Zonnebos extra hard gaan rijden om de verloren tijd in te halen. Dit stuk Moerstraat is nooit een probleem geweest.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Fietsstraten verhogen zeker de veiligheid van fietsers. Let wel op met het markeren van de fietsstraat op de straat/rijbaan. Het aanbrengen van verf op de rijbaan zorgt meestal voor gladheid en dat is ook niet de bedoeling. In Antwerpen fiets ik vaak door fietsstraten maar daar wordt je door automobilisten vaak van de baan gedrukt of getoeterd. Het sensibiliseren van autobestuurders en erop toezien dat de fietsstraten worden gerespecteerd is dus zeker even belangrijk!
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Dit plan draagt er niet toe bij om de fietsers op aangelegde fietspaden te gebruiken en verkeersregels na te leven . In het deel van de Moerstraat van het plan gebruiken geen 20% het aangelegde fietspad .Ze rijden met vier naast elkaar en bij een reactie van de automobilist gaat de vinger omhoog . Rijden tikkend met gsm of iphone in de hand , zonder handen , zonder lichten in het donker etc . Verkeersles en politiecontrole voor en na schooltijd is eerst nodig . Deze jongelui zijn de automobilisten van de toekomst .
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Ik denk dat dit een zeer goed voorstel is en dan vooral de snelheid van 30km/u. Het zou wel interessant zijn mocht een deel van het budget gebruikt worden voor de heraanleg van de voetpaden! Die zijn momenteel niet veilig vanwege losliggende tegels.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Als je van de Oudebaan een fietsstraat gaat maken is doorgaand verkeer met de wagen bijna niet meer mogelijk. Het is nu al zo moeilijk met de wagen. Prioriteit! Doe iets aan de zeer gevaarlijke Turnhoutsebaan. Op dat zogenaamde fietspad (naam onwaardig) kan je elke keer een ongeval hebben.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
De Petrus Bogaertlaan zou toegevoegd moeten worden. Met autos in 2 richtingen en fietsers tussen de werf en kerkelei is dit echt wachten op een dodelijk ongeluk. Eenvoudig op te lossen door Petrus Bogaert 1 richting te maken richting kerkelei en leopold gabrielslaan eenrichtingsverkeer richting schoolstraat.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Goed begin maar mag best meer zijn, vb Den Heuvel via Kempischveldweg en De Pont tot fietspad Kasteeldreef.
lees meerWat vind je van het totaalplan?
Mijn eerste oog op V.Frislei ; hiervan een fietsstraat maken?? Er kan nog zovéél eerst geprobeerd worden alvorens auto's 24u op 24 daar 30 km /u moeten rijden voor de 2 keer een klein uur per dag dat er veel fietsers passeren op schooldagen. Zorg voor goede straatverlichting, zorg voor een fietspad, stimuleer de veilige alternatieve routes én zorg voor opvoeding van schoolgaande fietsers/automobilisten. 'De' jeugd fietst er nu al alsof de hele straat van hen is met 4-5 naast elkaar, zichzaggend, ondertussen op hun smartphone scrollend,.. En dan de automobilisten: wie zich nu aan 50km/u rijdt zal braaf 30km/u beginnen rijden, maar zijn jullie écht overtuigd dat jullie snelheidsduivels gaan stimuleren 30km/u te beginnen rijden als ze zich al niet aan de 50km/u houden?? Ik ben akkoord dat er iets aan de fietsveiligheid kan gebeuren. Onze oudste zoon gaat zelf dagelijks met de fiets doorheen Schilde naar Schoten en uiteraard willen we allemaal dat ALLE fietsers veilig kunnen fietsen, overal! Ik zou durven hopen dat burgers de kans krijgen mee te denken over andere oplossingen die opbouwend zijn en meer kans tot slagen hebben. Het 'yes in my backyard-principe' (lees: MIJN straat moet een fietsstraat worden want ik wil rust rond mijn woning) mag geen bovenhand nemen want dan krijg je straks op dit platform haast voor elke straat in Schilde wel iemand vragende partij is er een fietsstraat van te maken (om dan achter de hoek vlot over de 50km/u te racen... ?)
lees meerWat vind je van het totaalplan?
De bocht waar Riemstraat en Oude Baan samenkomen en uitgeven op de Waterstraat is levensgevaarlijk voor fietsers en voetgangers, maar ook voor gemotoriseerd verkeer wegens de beperkte zichtbaarheid en op spitsuren het veelvuldig en te snel sluipverkeer.
lees meerWat vind je van het totaalplan?