We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Deel op facebook
Deel op Instagram
Ontdek het thema

Participatie en klantvriendelijkheid

Heldere en digitale communicatiekanalen

De ambitie

Als lokaal bestuur staan we voor een heldere communicatie met al onze doelgroepen. Met onze inwoners, verenigingen, ondernemingen, maar ook met bovenlokale instanties. Herkenbaarheid is daarbij een heel belangrijk onderdeel. Gemeente Schilde heeft daarom nood aan een sterke identiteit, een sterk merk. Een belangrijk luik binnen deze actie is dan ook een huisstijl op punt zetten die perfect afgestemd is op waar Schilde voor staat.

Deze huisstijl zal geïmplementeerd worden op alle communicatiekanalen van het lokaal bestuur. Zo zullen zowel onze printmedia als onze digitale kanalen een nieuw jasje krijgen. Ook in de gemeentelijke gebouwen en in het straatbeeld zal je deze huisstijl terugvinden. Schilde Schittert zetten we verder op de kaart als het platform voor burgerparticipatie met een herkenbare huisstijl.

Een tweede belangrijk luik binnen deze actie is klantvriendelijkheid en een dienstverlening op maat. Bij het nieuwe gemeentehuis hoort een dienstverleningsconcept dat nog meer inzet op klantvriendelijkheid. Dit niet enkel door een modern gebouw, maar ook online via een digitaal platform voor dienstverlening zodat een fysieke verplaatsing niet steeds meer nodig is.

Wat is er al gebeurd?

2021:

2022:

  • Lokaal bestuur Schilde krijgt een volledig nieuwe huisstijl. Er is een bureau (Karakters) aangesteld om ons daarin te begeleiden. De lancering is voorzien voor het najaar 2023.

2023:

  • Mei: de researchfase is achter de rug. Karakters gaat aan de slag met de resultaten hieruit en maakt een huisstijl die helemaal afgestemd is op wat onze gemeente typeert en uniek maakt.
  • Begin 2024 zal de nieuwe branding van lokaal bestuur Schilde er staan. En herkenbaar zijn in het straatbeeld en via alle communicatiekanalen van lokaal bestuur Schilde. 

2024:

  • De huisstijl is gelanceerd. Er is nu één merk voor lokaal bestuur Schilde met substijlen voor Werf 44, de bib, het museum Albert Van Dyck, De Wingerd en De 4 Wieken.
  • Lokaal bestuur Schilde heeft ingezet op Office 365. Binnen de organisatie staat Teams Governance op punt en is de samenwerking in Office 365 uitgerold.

Bijkomende informatie

Budget

Geraamde uitgaven (periode 2020 - 2024)

  • 105 000 euro

Effectief gespendeerd budget (tot op heden)

  • 2020: 6085,35 euro
  • 2021: 6272,54 euro
  • 2022: 7098,42 euro
  • 2023: 60 375,79 euro
  • 2024: 6770,48 euro

Timing

Dit project is op schema.