home-page

Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig Populair Recent

Wat vind je van het totaalplan?

Als inwoner van de Victor Frislei verwijs ik naar mijn ingediende invulformulier. Het is tijd om drastische verkeersveiligheidsmaatregelen te ondernemen. Liever gisteren dan vandaag! Nicolas C.
Nicolas C.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Fietsstraten roepen alleen maar agressie & frustraties op, en helpen niet voor de veiligheid. Een appart fatsoenlijk fietspad is een veel beter idee.
Alex F.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik denk dat dit een zeer  goed voorstel is en dan vooral de snelheid van 30km/u. Het zou wel interessant zijn mocht een deel van het budget gebruikt worden voor de heraanleg van de voetpaden! Die zijn momenteel niet veilig vanwege losliggende tegels. 
S. Muller
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Veilig voor de schoolgaande jeugd.
W. Luyten
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

De fietsstraten moeten met elkaar verbonden zijn. Dat is in dit plan niet zo. Maak er een grote driehoek van die langs en naast de Turnhoutsebaan gaat en de beide dorpskernen verbindt. 
Walter VDV
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Veiligheid voor schoolgaande kinderen Minder sluipverkeer (Oudebaan)
Sarah L
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Als je van de Oudebaan een fietsstraat gaat maken is doorgaand verkeer met de wagen bijna niet meer mogelijk. Het is nu al zo moeilijk met de wagen. Prioriteit! Doe iets aan de zeer gevaarlijke Turnhoutsebaan. Op dat zogenaamde fietspad (naam onwaardig) kan je elke keer een ongeval hebben.
Eddy VE
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Hierdoor wordt de zone 30 bv. in de Moerstraat uitgebreid. Welke maatregelen worden genomen opdat de snelheidslimiet wordt nageleefd? Het registreren van de snelheid volstaat niet. 
Raymond P
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Alles akkoord behalve het stuk langs de Turnhoutsebaan.
Fung Chuen C
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik woon op de hoek Oudebaan, Verbindingsstraat. Zo druk is dit stuk Oudebaan niet. Het stuk tussen de Klein Waterstraat en De Rest moet geen fietsstraat worden. Ik vestig uw aandacht op de zeer gevaarlijke situatie in de Dennenlaan (tussen Picardiëlaan en Brasschaatsebaan). Lijkt op een autosnelweg.
Monique H
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik ga absoluut niet akkoord met het voorstel mbt. "de Oudaen". De bestaande toestand met behoud van de "werfweg Costermans" bevordert de veiligheid van de schoolgemeenschap en de Kloostergemeenschap. De verkeersstromen zijn GESCHEIDEN!!!!!!!! en bijgevolg veel veiliger Het afschaffen van de "werfweg" zoals voorzien in het plan perst alle verkeersstromen samen op de "oude" Oudaen. Het toepssen van een "schoolstraat" brengt niets bij aan de veiligheid van de gebruikers. Die gebruikers zijn de kinderen en schoolgaande jeugd, het schoolpersoneel, de kloostergemeenschap en de bewoners van Oudaen 72. Ik heb jullie een afzonderlijke mail gestuurd enige dagen geleden met een volledig betoog. Mijn huidige mail is er een bevestiging van. Ik vrees alleen dat de tijd die er overblijft niet zal toelaten om een goede oplossing te vinden. Laat mij dan toch hopen. Hoogachtend Christian LEUS
Christiaan L.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit alles kan de gemeente Schilde alleen maar een meerwaarde betekenen.
Michel V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is onverantwoord hoe hard er gereden wordt in de Victor Frislei en zeker aangezien er elke dag een paar honderd kinderen fietsen. Het is ook zeer opvallend dat er heel veel fietsclubs in het weekend voorbij rijden en daarin soms zeer gevaarlijke situaties voordoen! Ik woon zelf in de straat en ik merk dat in de week soms heel hoge snelheden gereden worden en in het weekend over de vluchtheuvels gevlogen word door snelle bolides die van schoten afkomstig zijn en soms met heel jonge bestuurders, onverantwoord! Heel de buurt heeft deze ondervinding en anders mogen ze eens een uurtje of twee komen kijken op onze oprit.
Michel V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Jan P.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

(+) de kern 's Grav fietsveiliger maken (+) sluipverkeer bekampen (kans) waarom geen zone 30 installeren in de volledige kern m.u.v. de doorstromingsstraten Wijnegem Stwg/ Kerkstr / Pélechylei? (kans) het aantal fietsstraten is te klein Eikenlei, A.Dilslei, C.Joossenslei, K Werrebroecklei best toevoegen.
Bruno G.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik ben een inwoner van de Frans Pauwelslei en ben niet akkoord met het plaatsen van een schoolstraat in mijn straat. Uiteraard staat de veiligheid van kinderen aan de schoolpoort voorop. Echter ben ik van mening dat het plaatsen van een schoolstraat een ongevraagde hinder veroorzaakt voor de inwoners van de straat. Er bestaan andere manieren om een veilige schoolomgeving te creëren. Een enkelrichtingstraat? Het onmogelijk maken om je eigen straat in te rijden gedurende een bepaalde tijd van de dag kan ik niet aanvaarden. Ik ben mama van een zoontje dat op regelmatige basis met de wagen naar de kinderopvang moet worden gebracht. Daarnaast werk ik van thuis uit. In de optiek van een schoolstraat ben ik na het wegbrengen van mijn zoontje niet meer in staat mijn eigen woning te bereiken. Ik ben van mening dat je als bewoner van een straat steeds het recht moet hebben om met je wagen je eigen woning te kunnen bereiken. Ik wens mijn dag flexibel te kunnen invullen zonder rekening te moeten houden met een sluiting van de straat in mijn achterhoofd. Daarnaast wens ik ook aan te geven dat de communicatie over deze verandering aan de buurtbewoners echt wel beter kon door de gemeente Schilde. Inwoners van een straat die opgenomen staat als schoolstraat zouden op z'n minst een persoonlijk schrijven mogen ontvangen in de brievenbus. Gezien zij dagelijks getroffen zullen worden door deze verandering, is hun mening zeker van belang.
Karen C.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Als inwoner van de Frans Pauwelslei is het voor ons belangrijk dat ons huis steeds bereikbaar is met de wagen, zeker voor inwoners van de straat. Wij hebben een jong kindje dat veelal met de wagen naar de kinderopvang wordt gebracht. Wij werken beide van thuis waardoor het belangrijk is dat we steeds terug met de wagen tot onze woning kunnen geraken. Veilig verkeer voor kinderen aan school is belangrijk, maar dit zou niet ten koste mogen gaan van de huidige inwoners. Ik geloof dat er andere maatregelen mogelijk zijn die minder impact hebben op het verkeer en op de inwoners maar toch hetzelfde resultaat kunnen teweegbrengen. Bovendien zou ik willen benadrukken dat de communicatie van de gemeente niet volstaat voor dergelijke veranderingen. Inwoners zouden veel actiever geïnformeerd moeten worden over deze toch wel ingrijpende veranderingen. Het is belangrijk dat zeker de geïmpacteerden hun mening kunnen formuleren om de beslissing te beïnvloeden.
Torben B.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Bewoners van een Schoolstraat moeten ten alle tijde op hun oprit kunnen en regels voor schoolstraat mogen niet in het weekend en vakantie gelden
Gael M.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Volledig akkoord met het plan dat er iets dient te gebeuren aan het algemeen verlagen van de snelheid zodat er meer harmonie en veiligheid is tussen zwakke weggebruikers en het auto verkeer. Momenteel is er in vele van onze straten een limiet van 50km/u en deze wordt al te vaal al niet gerespecteerd. De komst van trajectcontroles op de grotere invalswegen (Wijnegemsesteenweg, Houtlaan, Turnhoutsebaan) lijkt het gedrag in de kleine straten te wijzigen naar een vrijheid om eindelijk eens goed gas te kunnen geven en de pakkans op een boete is er erg beperkt. Wonende omgeving Vloeyenbergdreef - Heidedreef gaat er al lachend de vraag rond wie hier het snelheidsrecords zou halen van snelste verkeer in de gemeente maar eigenlijk is dit geen grap maar leidt het tot angst om de kinderen de straat op te sturen. Tijdens een sporadische controle op de Heidedreef net voor een school werden er snelheden gemeten van 105km/u... (https://www.helemaaljouwgemeente.be/nieuws/onaanvaardbare-snelheden/) Alles start bij nog meer controle, ref de traject controles die werken. Vraag is of dit al bestaat voor veel korte trajecten of zelfs straat per straat? Rond de directe schoolomgeving volledig pro om er school en fietsstraten van te maken maar verder meer controle en opletten dat we als fietsers niet gaan dienstdoen als rem voor het achterliggende verkeer. Waarschijnlijk eerder een en-en verhaal; controle, fiets en school straten, circulatie plan, weg inrichting etc.
Michael G.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Op papier kunnen fietsstraten in sommige gevallen nuttig zijn. In de praktijk zijn deze echter zeer gevaarlijk omdat de fietsers hier gebruikt worden als snelheidsremmer. Een fietsstraat is een mooi voorbeeld van een oplossing die bedacht is door iemand die alleen eens fietst op een mooie zomerdag.
Jef V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Katrien V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het geen goede keuze om van de Frans Pauwelslei een Schoolstraat te maken. Nergens in de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. Verklein dit stuk dan zodat je nog de mogelijkheid hebt om te parkeren op het plein. Ook is het nu al enorm druk in het dorp als het school bijna gedaan is, waardoor je door de file al te laat toekomt aan school. Deze straat dan nog eens afsluiten zorgt enkel voor meer drukte in de omgeving en bijgevolg voor meer onveilige situatie’s. De school zorgt er nu al elke dag voor dat de kinderen veilig kunnen oversteken en veilig de baan op gaan.
Iris H.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is een startpunt. Qua fietsveiligheid kan er nog meer in Schilde. Meer straten die fietsstraat worden, een beter fietspad in de dorpskern (Turnhoutsebaan),
Saar V.
0 0
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Paul R.
0 0
lees meer