home-page

Wat vind je van het totaalplan?

We gaan voor een gemeente waar je altijd veilig de baan op kunt. In het plan dat voorligt keken we zowel naar de schoolomgevingen, het woon-werkverkeer als naar de wegen die uitnodigen voor een fietstocht of wandeling in je vrije tijd.

Alle bijdragen staan hieronder opgelijst. Op dit moment kun je niet meer deelnemen. 

106
36

Jullie feedback:

Willekeurig Populair Recent

Wat vind je van het totaalplan?

Wij zijn een bedrijf , gevestigd in de Victor Frislei. Van deze straat een fietsstraat maken, betekent dat ons bedrijf niet langer hier kan gevestigd blijven. Anderzijds is deze straat een drukke verbindingsweg met Schotenhof. Een fietsweg maakt deze weg onder de nieuwe voorwaarden veel onveiliger dan nu. De fietsers zijn nu al ongekend ongedisciplineerd en dit zou het nog erger maken. Een degelijk gescheiden fietspad is hier de enige juiste en veilige oplossing. Bovendien is dit in deze straat zeer goed realiseerbaar zonder dure onteigeningen. Op grondgebied Schoten is dit trouwens al tientallen jaren geleden gerealiseerd. Hier een fietsstraat is een kortzichtige, zeer verkeer onveilige keuze, bovendien zijn de bewoners van deze straat zeker GEEN vragende partij en is er geen draagvlak voor dit voorstel.
nv Consept D.
0 5
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

FUNDAMENTEEL NIET AKKOORD !! Vermits mijn argumentatie veel langer is dan 1500 karakters, verwijs ik hiermee naar mijn desbetreffende omstandige mail van 06.03.2022 - én aan burgemeester Dirk Bauwens - én aan schepen Olivier Verhulst Zulke belangrijke beslissingen kunnen niet genomen worden op basis van een summiere on-line enquête maar verdienen een grondig debat met alle betrokkenen, dus ook en vooral met de wijkbewoners. MVG Alexandre J.
Alexandre J.
0 4
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Volledig akkoord, goed plan! Mooi om de kinderen de kans te geven op een veilige manier naar school te fietsen.
Jeroen C.
0 3
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik ben blij dat gemeente Schilde werk maakt van de fietsveiligheid in de gemeente. Ik wil echter enkele punten aanstippen. 1. Fietsstraten worden pas echt fietsstraten als ze nageleefd worden. Anders zijn het maar enkele borden en wegmarkeringen. Sensibilisering en zo nodig beboeting zijn echt essentieel om van deze straten een succes te maken. 2. De straten waarvan men potentieel fietsstraten wil maken lijken mij zeer strategisch en correct gekozen. Ik ben het volmondig eens met deze keuzes. 3. In 's-Gravenwezel zou men naar mijn mening ook fietsstraten of een zone 30 moeten overwegen (bv. in de Jachthoornlaan, August Dilslei, etc). Ook dit zou bijdragen tot een veiligere fietsomgeving. 4. Men dient de veranderingen voldoende duidelijk aan te brengen. Zowel qua signalisatie als qua wegbeeld. Aanbrengen van fietssuggestiestroken is een "no go". 5. Er verandert niets aan het gevaarlijkste punt in deze gemeente: de Kerkstraat en het laatste deel van Gilles de Pelichylei. Beide straten bevatten moordstrookjes die automobilsten en zwaar vervoer uitnodigen om op 20-30 centimeter in te halen. Koppel dit met de slechte staat van het wegdek, evenals de geparkeerde auto's op +-10 cm van het fietspad en je hebt een werkelijk gevaarlijke situatie. Dit fietspad moet echt weg. Conclusie: Het kan altijd beter, maar dit is mijn ogen een zeer mooi begin. De straten lijken mij zeer geschikt om er een fietsstraat van te maken. Ik ben de gemeente dankbaar hier werk van te willen maken.
Olivier N.
0 3
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Is een goed plan, maar het mag veel verder gaan. De gemeente mag best wat moediger zijn en veel meer straten fietstraten maken. Eigenlijk komt elke niet-gewestelijke straat in aanmerking om fietsstraat te zijn, mits enkele uitzonderingen.
Sam K.
0 2
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Waarom krijgen fietsstraten geen aparte fietspaden? Ik lees dat fietsers en auto's de rijbaan delen wat zeker niet de veiligste keuze is. Mijn kinderen steppen dagelijks door de Heidedreef (verlengde Lijsterbeslaan) waar het overvol is met passerende auto's, er zijn reeds ongelukken gebeurt. Dit is een mooi initiatief van de gemeente om de verkeersveiligheid rond scholen te verbeteren maar beetje onbegrijpelijk dat de zwakke weggebruiker (wandelaar, stepper, fietser) geen aparte rijstrook krijgt.
Alex K.
0 2
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Stuk fietsstraat in de Heidedreef laten starten ter hoogte van de verkeersdrempel (en niet daarvoor), dan is het voor alle weggebruikers duidelijk en consistent.
Rudi V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is een begin. Er is dringend nood aan een aanpak van de mobiliteit voor de zwakke/jonge gebruikers, want dat staat reeds lang onder zware druk. De ligging van de aangeduide fietsstraten is te onsamenhangend. Alle straten in het centrum dienen als fietsstraat / zone 30 aangelegd te worden.
Eddy D.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

er is nood aan fietsstraten in heel de dorpskern van Schilde. In dit voorstel is het enkel een aanzet met een 4tal fietsstraten. Uitbreiding daarvan is nodig. Ik zie meermaals per week vrachtwagens jonge fietsers inhalen, auto's tijdens einduren van de school fietsers inhalen, ... Het is om wakker van te liggen als je bedenkt dat je je kinderen zelfstandig naar school laat gaan. Nood aan fietsstraten: Waterlaatstraat, Petrus Bogaertslaan, Eugeen Dierckxlaan, Klein Veldweg, Kwekerijstraat, Lindestraat, Frans De Beuckelaarstraat, Wisselstraat, Schoolstraat en Dorpsstraat.
sabine V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

fietsstraten helpen enkel als de auto echt niet kan passeren. Anders krijg je nog meer gevaarlijke situaties. Denkt u dat een auto achter een gezin met kleine kinderen dat tegen 12 km/u fietst blijft rijden als er plaats is om voorbij te steken? Mij lijkt het beter voor de fietsers én auto's om zowel Oudebaan, Kerkelei en Veldlei enkel richting te maken . De baan in de helft te doen, 1 helft voor de auto's in 1 richting en 1 helft een degelijk fietspad in 2 richtingen. Dan is de fietser veilig en zijn er minder conflict situaties, ook voor auto's. Maak ook het kruispunt De Rest / Turnhoutsebaan terug open. Door dit af te sluiten, is er nu veel meer sluipverkeer. Vele auto's kunnen nu ook niet anders. Stel dat je voor zo'n éénrichtingsverkeer zou kiezen: maak een proefproject voor een half jaar of een jaar met bv betonnen blokken. En luister dan naar de omwonenden. Nu zullen veel mensen tegen zijn omdat iets anders altijd tegenstand geeft. Maar wetende dat iets mogelijk maar tijdelijk is, geeft meer good will. En ik vermoed dat elk gezin met kinderen tevreden gaat zijn, eens ze het gewend zijn. En het zijn toch vooral die gezinnen die we moeten houden, wil de gemeente een toekomst hebben?
hilde v.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Wij wonen in de pater Nuyenslaan en onze 2 kleuters gaan naar Sint Ludgardis Schilde. Altijd te voet/fiets/step.In de winter is het stuk heidedreef veel te gevaarlijk. Voetgangers zijn 'onzichtbaar omdat er geen plek ik om te wandelen. Het stuk berm dat verhard is (indien er geen auto's staan geparkeerd) is onmogelijk om op te fietsen of steppen voor de kinderen (geen gelijk stuk). Auto's zijn alleen maar bezig met parkeren of plek zoeken. Op deze manier is de step van onze jongste dit jaar al stuk gereden. De auto is gewoon over het wiel gereden. Het zou trouwens veel meer mensen stimuleren om de auto thuis te laten staan, als je ziet dat mensen vaak van dichtbij komen. De veiligheid van kinderen zou MOETEN PRIMEREN aan scholen, maar hier primeert het enkel van zo dicht mogelijk tegen de school te parkeren...
Isabeau M.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Vooral het stukje heidedreef dat maar gedeeltelijk fiets straat wordt vind ik spijtig,deze volledige straat zou als fiets straat moeten ingekleurd worden
Luc V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Dit plan draagt er niet toe bij om de fietsers op aangelegde fietspaden te gebruiken en verkeersregels na te leven . In het deel van de Moerstraat van het plan gebruiken geen 20% het aangelegde fietspad .Ze rijden met vier naast elkaar en bij een reactie van de automobilist gaat de vinger omhoog . Rijden tikkend met gsm of iphone in de hand , zonder handen , zonder lichten in het donker etc . Verkeersles en politiecontrole voor en na schooltijd is eerst nodig . Deze jongelui zijn de automobilisten van de toekomst .
willy d.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het voorstel om van de Moerstraat een fietsstraat te maken lijkt me helemaal niet logisch op gebied van veiligheid. Er is op het voorgestelde traject een van de rijbaan gescheiden fietspad beschikbaar. Waarom ga je daar fietsers nu terug mengen tussen het autoverkeer? Schrap dit voorstel maar van het plan.
Daniel D.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Zeer akkoord om de fietsverkeersveiligheid in onze gemeente fors te verhogen, zowel voor scholieren/werkenden als voor recreatieve fietsers. Fietsstraten zullen daar zeker aan bijdragen (mits voldoende handhaving). Daarbij de opmerking te overwegen de Frans Pauwelslei geen schoolstraat, maar juist fietsstraat te maken. Dit zal mijns inziens meer goed doen aan het handhaven/realiseren van een veilige verkeerssituatie in dorpskern s Gravenwezel rondom start/einduur van de scholen. Tijdelijk afsluiten van de Frans Pauwelslei zal de verkeersdrukte en potentiële risico’s in omliggende straten (Veldlei, Wijnegemsteenweg, Kerkstraat) juist verhogen.
Larja d.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

ik denk dat het op de andere wegen ervoor zorgt dat er file ontstaat. In de Victor Frislei is er weinig verkeer en ik denk dat het onnodig is om er een fietsstraat van te maken aangezien er dan in het weekend en vakantie niet mag in gereden worden terwijl er geen kinderen zijn.
Lore S.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik woon in frans Pauwelslei en ik ben het ermee eens dat de kinderen veilig naar school moeten kunnen. Maar ik denk niet dat onze straat het grootste probleem is, want kinderen worden met de rij van de school naar Veldelei gebracht en van daaruit vertrekken ze naar hun huizen. Ik kan het begrijpen als je de straat wilt afsluiten voor druk verkeer (wat ook niet gebeurt) maar ik begrijp niet waarom WIJ als inwoners niet in onze eigen straat mogen komen na schooltijd. Wij zijn hier niet het gevaar
Rocio A.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Hoe meer fietspaden hoe meer er gefietst wordt. Ga het nu alstublieft niet te niet doen door extra parkings aan te leggen!!! Denk aan jullie leuze "met belgerinkel naar de winkel" zoveel beter dan met de vlam in de pijp naar de bakker!!
jacques V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Ik vind het geen goede keuze om van de Frans Pauwelslei een Schoolstraat te maken. Nergens in de omgeving is er voldoende plaats om je auto te parkeren. Verklein dit stuk dan zodat je nog de mogelijkheid hebt om te parkeren op het plein. Ook is het nu al enorm druk in het dorp als het school bijna gedaan is, waardoor je door de file al te laat toekomt aan school. Deze straat dan nog eens afsluiten zorgt enkel voor meer drukte in de omgeving en bijgevolg voor meer onveilige situatie’s. De school zorgt er nu al elke dag voor dat de kinderen veilig kunnen oversteken en veilig de baan op gaan.
Iris H.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Op papier kunnen fietsstraten in sommige gevallen nuttig zijn. In de praktijk zijn deze echter zeer gevaarlijk omdat de fietsers hier gebruikt worden als snelheidsremmer. Een fietsstraat is een mooi voorbeeld van een oplossing die bedacht is door iemand die alleen eens fietst op een mooie zomerdag.
Jef V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

(+) de kern 's Grav fietsveiliger maken (+) sluipverkeer bekampen (kans) waarom geen zone 30 installeren in de volledige kern m.u.v. de doorstromingsstraten Wijnegem Stwg/ Kerkstr / Pélechylei? (kans) het aantal fietsstraten is te klein Eikenlei, A.Dilslei, C.Joossenslei, K Werrebroecklei best toevoegen.
Bruno G.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Het is onverantwoord hoe hard er gereden wordt in de Victor Frislei en zeker aangezien er elke dag een paar honderd kinderen fietsen. Het is ook zeer opvallend dat er heel veel fietsclubs in het weekend voorbij rijden en daarin soms zeer gevaarlijke situaties voordoen! Ik woon zelf in de straat en ik merk dat in de week soms heel hoge snelheden gereden worden en in het weekend over de vluchtheuvels gevlogen word door snelle bolides die van schoten afkomstig zijn en soms met heel jonge bestuurders, onverantwoord! Heel de buurt heeft deze ondervinding en anders mogen ze eens een uurtje of twee komen kijken op onze oprit.
Michel V.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Fietsstraten roepen alleen maar agressie & frustraties op, en helpen niet voor de veiligheid. Een appart fatsoenlijk fietspad is een veel beter idee.
Alex F.
0 1
lees meer

Wat vind je van het totaalplan?

Terechte en goed doordachte keuzes
Peter G.
0 0
lees meer